Blog Post

מגמות מחשוב ב 5 שנים הבאות

  • מאת Rami Margalit
  • 10 מרץ, 2021

לקוחות רבים פונים אלי ושואלים מה יהיה בעקבות מגפת הקורונה, איך תשתנה מפת עולם המחשוב. במאמר זה אתאר לכם בקצרה איך נתן להדביק את הפער ולהפוך להיות רלוונטיים ואפילו לצמוח בתקופה החדשה.

אין ספק שהקורונה הכריחה אנשים לחשוב אחרת: נדרש יותר מגע דיגיטלי אינטראקטיבי עם לקוחות ספקים מועמדים ועובדים.

האינסנטיב העסקי הוא קריטי ליצירת המשכיות עסקית – אפשרויות כמו פתיחת גישה למידע לעולם. פריסה גלובלית ללקוחות שונים עם מוצרים שונים הם שם המשחק. הארגונים נדרשים להשתמש באמצעים הבאים:  סחר אלקטרוני, פורטלים (ספקים, לקוחות, עובדים וגיוס עובדים). אמצעים אלה  מאפשרים לארגונים להתנהל באינטרקציה עם הסביבה, להיות יעילים יותר וחדשניים יותר  ולהגיע לקהלים חדשים מרוחקים או להציע שירותים ומוצרים חדשים!

המנמ"ר נדרש להרבה יותר שותפות עם הביזנס בין אם זה מנהל השיווק, מנהל הרכש, מנהל משאבי אנוש, המנכ"ל ומנהל הכספים. זאת הסיבה שרוב הפיתוח של ספקיות התוכנה מושקע בפיתוח מערכות הענן החדשות.

המובייל הופך יותר ויותר קריטי להצלחת ארגונים – גישה מרחוק לכל מערכת/ מסמך/ פורטל ופעילות שעלינו לבצע, מאפשר לעובדים להיות חשופים למידע מכל מקום ובכל זמן ללא צורך להתחבר למחשב.

בארגונים המושתתים על שירות לקוחות – ניתנת האפשרות ללקוח לעבוד באופן עצמאי ולאתר תשובות ללא התלות בזמינות הגורם האנושי. כך גם מתקבלת חווית שירות טובה יותר ויעילה יותר.

העולם הופך להיות  יותר מבוסס eCommerce שמאפשר נגישות למגוון רחב יותר של לקוחות , לאפשר ללקוח להזמין מוצר , לעקוב אחרי התקדמות הזמנות ולעקוב אחר המשלוח כל זאת עם התערבות מינימלית של גורם אנושי.

הקמה של פורטל ספקים המאפשר גמישות, נגישות, עדכון שוטף של מלאים , סטטוס תשלומים וניהול תהליכי רכש ומסחר אלקטרוני. ספקים גם הם מעורבים יותר ברכש שכן הם יכולים לראות דרישות לרכש (RFP) בפורטל, לתת את הצעתם, לעקוב אחר מצבם מול המתחרים, לבצע מו"מ ואף להתחייב למועד אספקה. ביכולתם לשלוח מסמכים כגון: מענה להזמנת רכש, תעודת משלוח, חשבונית עסקה מסמכי יבוא וחשבונית מס דרך הפורטל המגיעים ישירות לגורמים הרלוונטיים בחברה ושם מטופלים. הכול ללא מגע יד אדם.

שקיפות התהליכים העסקיים תומכת באיש  הכספים להתמודדבפני רגולציות כגון  SOX.

ספקיות התוכנה שפתחו מערכות ענן שמחליפות את מערכות ה On Prem, מכוונות לעבודת דיגיטלית מלאה בנגישות מלאה על כלי Mobile, פורטלים מובנים ללקוחות ספקים ועובדים, כלי BI מתוחכמים המזהים מגמות מכל אחד מערוצי הדיגיטל והטלפוניה.

כולנו יודעים שלא נחזור למה שהיה לפני הקורונה, אנשים רבים וארגונים גילו את הצורך והנוחות שבהזמנה מרחוק, עבודה מרחוק ועבודה עצמאית ללא תלות בגורם אנושי. ארגונים הבינו שחשיפה של מוצרים חדשים לקהלים חדשים הכרחית ולכן הארגונים חייבים להעמיק את הכניסה שלהם לעולם הדיגיטל ולפתח שם את הקשר עלם הלקוחות הספקים והעובדים. זה עתיד עולם המחשוב.

אתם מוזמנים לפנות אלי לפרטים ובניית תוכנית טאקטית ייעודית לארגון שלכם.

 

רמי מרגלית

Share by: